Deklaracja dostępności
Szkoła Podstawowa nr 8 w Zgierzu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony http://sp8-miastozgierz.2clicks.pl.
Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- Na stronie znajdują się odnośniki do stron zewnętrznych, które nie są w pełni dostępne cyfrowo.
- Część plików do pobrania (doc., pdf) nie są dostępne cyfrowo. Aktualnie trwają prace nad konwersją tych plików do wersji dostępnej cyfrowo.
- Część zdjęć nie jest dostępna cyfrowo (nie posiada tekstu alternatywnego). Aktualnie trwają prace nad opisem
i zamieszczeniem opisów do zdjęć. - Filmy nie są dostępne cyfrowo (nie posiadają napisów dla osób niedosłyszących i głuchych). Obecnie trwają prace nad przygotowywaniem i zamieszczaniem napisów do filmów.
- Niektóre informacje przedstawione są wyłącznie w postaci graficznej (np. plakaty promujące szkołę).
- Formularz kontaktowy nie ma etykiet tekstowych powiązanych z polami i może być problematyczny dla osób, które korzystają z czytnika ekranu. Możesz skontaktować się z nami, pisząc na adres e-mailowy lub dzwoniąc do nas. Dane teleadresowe są obok formularza kontaktowego.
- Dokumenty archiwalne opublikowane na stronie przed 23 września 2018 r. nie są dostępne. Nie mamy prawnego obowiązku dostosowywania tych dokumentów. Jeżeli potrzebujesz dostępu do nich, skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie, które
z nich potrzebujesz i jak powinniśmy je dostosować.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji dostępności: 2024-10-01
Informacje zwrotne i dane kontaktowe.
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Liliana Sobieska- Jędruszczak, sekretariat.sp8@miasto.zgierz.pl. 427165450
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
Podmiot nie posiada aplikacji mobilnych.
Dostępność architektoniczna
Szkoła Podstawowa nr 8 w Zgierzu mieści się w dwóch budynkach:
przy ul. Tadeusza Boya Żeleńskiego 4
przy ul. Bolesława Leśmiana 1
Opis dostępności wejścia do budynku przy ul. Tadeusza Boya Żeleńskiego 4
Główne wejście do szkoły znajduje się od strony ul T. Boya Żeleńskiego 4. Drugie wejście do szkoły o charakterze technicznym mieszczące się w szczycie budynku znajduje się od strony podwórka. Kolejne dwa wyjścia z budynku prowadzą na boisko szkolne, które znajduje się po stronie południowej. Przy głównym wejściu do szkoły znajduje się dzwonek do pracownika dyżurującego przy wejściu. W przedsionku umieszczony jest domofon, którym można przywołać pracownika świetlicy szkolnej w celu odebrania dziecka.
Opis dostępności korytarzy i schodów
Klatki schodowe wyposażone są w schody i poręcze. Korytarze wewnątrz budynku nie są przestronne. Toalety znajdują się przy salach lekcyjnych.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych
Szkoła nie dysponuje w tej lokalizacji miejscem parkingowym dla osób niepełnosprawnych.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub on-line
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Istnieje możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego. Osoby niesłyszące i mające trudności w komunikowaniu się, chcąc załatwić sprawę w naszej jednostce z pomocą tłumacza języka migowego, zobowiązane są do zgłoszenia chęci skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się z minimum trzydniowym wyprzedzeniem oraz dokonania zgłoszenia w celu umówienia wizyty.
W budynku nie ma udogodnień dla osób niepełnosprawnych.
Opis dostępności wejścia do budynku przy ul. Bolesława Leśmiana 1
Do budynku prowadzą dwa główne wejścia od ul. B. Leśmiana 1. Pierwsze wejście wyposażone jest w domofon, który obsługują dyżurujący pracownicy szkoły. Drugie wyposażone w podjazd przeznaczone jest dla osób niepełnosprawnych. Kolejne wejście boczne wyposażone w podjazd prowadzi z oznakowanego miejsca parkingowego na parter szkoły. W budynku znajduje się okazjonalnie wykorzystywane jedno wejście do szkoły i trzy wyjścia na teren zielony oraz patio szkolne z możliwością dojazdu (tylna brama wjazdowa).
Opis dostępności korytarzy i schodów
Dla osób niepełnosprawnych dostępne są przestronne korytarze i pomieszczenia na parterze (sale lekcyjne, sekretariat, gabinet dyrektora, jadalnia, sale gimnastyczne i zaplecze sportowe, toalety dla niepełnosprawnych) Do pomieszczeń na I i II piętrze prowadzą schody dwuetapowe. Brak windy i podjazdów. Pomieszczenia na I i II piętrze szkoły są dostosowane do potrzeb osób poruszających się na wózkach, ponieważ szkoła posiada do dyspozycji schodołaz. W szkole nie ma pętli indukcyjnych.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych
Miejsce takie znajduje się przy bocznym wejściu do budynku od wjazdu z ulicy Kamiennej i jest specjalnie oznakowane.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub on-line
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Istnieje możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego. Osoby niesłyszące i mające trudności w komunikowaniu się, chcąc załatwić sprawę w naszej jednostce z pomocą tłumacza języka migowego, zobowiązane są do zgłoszenia chęci skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się z minimum trzydniowym wyprzedzeniem oraz dokonania zgłoszenia w celu umówienia wizyty.
Podstawa prawna
Rozporządzenie Rady Ministrów z 9 listopada 2017 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych Dz. U. z 2017 r. poz. 2247
Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Dz.U. z 2019 r. poz. 848